Jak sprzedać nieruchomość?

 

Poniżej ułożyliśmy wg skali ważności elementy procesu sprzedaży, wpływające na ostateczną cenę i czas potrzebny na sprzedaż nieruchomości.

 

  1. Pozycjonowanie oferty

  2. Cena mieszkania

  3. Jakość ogłoszenia

  4. Dostępność dla  kupującego

 

Pozycjonowanie oferty

Popularność i sposób  promocji oferty to kluczowy element sprzedaży. Oferta, której nie widać w sieci internetowej ma znikome szanse na sprzedaż w ogóle. Nie każdy kupujący ma czas, aby przeglądać wszystkie portale ogłoszeniowe,  strony internetowe wszystkich agencji, a na nich wszystkie strony z ofertami. Na rynku trójmiejskim w tej chwili unikalnych i aktualnych ofert mieszkań jest około 19 200.  

My nie staramy się, aby oferty naszych klientów były promowane – to za mało. Nasze oferty są zawsze dostępne dla wszystkich poszukujących! To klucz do sukcesu. Specjalizujemy się w promocji w internecie, jesteśmy właścicielami agencji interaktywnej, która specjalizuje się w pozycjonowaniu. Nasza agencja została sklasyfikowana na 5 miejscu rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2012 (w środkowej europie).  Od 15 lat zajmujemy się pozycjonowaniem i na podstawie doświadczenia zbudowaliśmy jedyny taki w Polsce, specjalistyczny dział promocji ogłoszeń. Nasz zespół specjalistów pracuje od wczesnych godzin porannych do północy, każdego dnia ciągle analizując wszystkie ogłoszenia, ich jakość, pozycje, dostępność. Jeśli nasze ogłoszenie spada poniżej ustalonej  pozycji minimum, natychmiast reagujemy, czasami kilkukrotnie w ciągu dnia.

 

Moglibyśmy jeszcze wiele napisać na temat pozycjonowania. Może lepiej sprawdźmy jak działa nasz dział promocji? Naszą analizę przeprowadzimy na podstawie aktualnej oferty naszego Klienta:


Gdynia, Redłowo, Redłowska, 3 pokoje, 56 m2, cena: 380 000 zł (zobacz ofertę:
link do wirt.wyc w modalu)


Aleksandra [
robimy tablicę z 3 imionami, które będą się wymieniały], nasza specjalistka ds promocji, dziś o godzinie 12:34 przeprowadziła dokładną analizę oferty:

 

PortalParametry w wyszukiwarcePozycjaLiczba wyświetleń ofertySprawdź
OtodomLokalizacja: Gdynia, Wzgórze św. Maksymiliana,

Metraż: od 40 do 50m2

4230sprawdź naszą specjalistkę
GratkaLokalizacja: Gdynia, Wzgórze św. Maksymiliana,

Metraż: od 40 do 50m2

3123sprawdź naszą specjalistkę
Trojmiasto.plLokalizacja: Gdynia, Wzgórze św. Maksymiliana,

Metraż: od 40 do 50m2

1323sprawdź naszą specjalistkę
OtodomLokalizacja: Gdynia, Wzgórze św. Maksymiliana,

Liczba pokoi: od 40 do 50m2

1230sprawdź naszą specjalistkę
TrojmiastoLokalizacja: Gdynia, Wzgórze św. Maksymiliana,

Liczba pokoi: od 40 do 50m2

1123sprawdź naszą specjalistkę


Współpracując z nami, mogą być Państwo pewni, że Państwa oferta będzie dostępna dla  wszystkich klientów poszukujących, nie tylko dla “wytrwałych” i zdesperowanych poszukiwaczy.Nasza specjalistka spisała się na 5-tkę. Powyższą ofertę, każdy potencjalny klient znajdzie na powyższych portalach bez większych problemów. Jeśli nad naszą ofertę

 

A jak sprawdzić inną agencję, czy dba o oferty swoich klientów? Wystarczy wejść na stronę  agencji, zapisać sobie 3 losowe oferty z listy, przejść do portali i spróbować je znaleźć…

 

W trójmieście jest kilka agencji dbających o oferty swoich Klientów i  za to je bardzo szanujemy. Ale przerażający jest fakt, że wszystkich agencji jest ponad 250.

Cena nieruchomości

Jeśli zadbaliśmy już o popularność oferty i jest dostępna dla wszystkich poszukujących i już znalazł się, ktoś kogo zainteresowała ofertę, to kluczem do sukcesu jest dobra (nie zaniżona) cena nieruchomości. Każdy chce kupić jak najtaniej i sprzedać jak najdrożej. To oczywiste.

Bardzo ważne jest przyjęcie dobrej strategii sprzedaży, określenie realnej kwoty ostatecznej, za którą sprzedamy nieruchomość,  doliczenie odpowiedniej kwoty do negocjacji.

 

Przyjęcie złej strategii, to drugi (po złej promocji oferty), element wpływający na czas sprzedaży nieruchomości.

 

Odpowiedzmy sobie na pytanie, która oferta ma większe szanse na sprzedaż? Postawmy się w  roli kupującego – poszukującego mieszkania w Trójmieście. Nie wielu klientów, szuka przez kilka dni i kupuje. Mieszkanie, to nie auto.

 

Szukamy oferty od 2 miesięcy.

  1. Widzimy pierwszą ofertę, która sprzedaje się od kilku miesięcy, sprzedaje je kilka biur nieruchomości, oraz sam właściciel. Wielokrotnie oferta przewija się na stronach portali, na wielu portalach. W jednym ogłoszeniu cena wynosi 350 tys, w innym 347 tys. jeszcze w innym 355 tys. Raz powierzchnia wynosi 56 m2, raz 55, a jeszcze  w innym ogłoszeniu 75 m2 “po podłodze”.
  2. Widzimy drugą ofertę, podobną do tej poprzedniej, ale jest  świeża, niedawno dodana, pojawia się raz, jest dobrze opisana, posiada kilkadziesiąt  parametrów, mogę wejść do mieszkania, pochodzić po nim.

 

Teraz odpowiedzmy sobie na pytanie, która oferta jest  atrakcyjniejsza? Czy pierwszą ofertę można określić mianem perełki, unikalnej oferty, która ma szansę na szybką sprzedaż? Czy właściciel  takiej oferty nie wygląda na zdesperowanego?:)

 

Pomożemy Państwu przyjąć odpowiednia strategię cenową, po pierwsze wykorzystując nasze autorskie rozwiązanie do analizy cen, opierając się o dane aktualne i historyczne, dziesiątek tysięcy ofert nieruchomości w trójmieście, tych sprzedanych i tych aktualnych.

 

Jakość  ogłoszenia

 

Każde nasze ogłoszenie oferty w naszym wydaniu w standardzie zawiera:

 

  1. wirtualną wycieczkę na najwyższym poziomie
  2. dobrej jakości zdjęcia
  3. rzut 2D
  4. rzut 3D
  5. opis przynajmniej 50-cioma parametrami nieruchomości

 

Celem wspomnianego działu promocji, jest uzyskanie jak najmniejszej liczby prezentacji nieruchomości “na żywo”. To pewnie dziwnie brzmi, ale dążymy do minimalizacji “oglądania” mieszkania i zawracania właścicielowi i sobie głowy. Przedstawiamy za pomocą elektronicznego przekazu ofertę w  taki sposób, aby prezentacje na “żywo” były przeprowadzane Klientom naprawdę zainteresowanych zakupem.

 

Nie stosujemy żadnych chwytów marketingowych, przedstawiamy nieruchomość taką jaką zastanie zainteresowany na prezentacji na żywo.

 

W  październiku 2017 pobiliśmy swój rekord. Co 1.79  (mniej niż co druga) prezentacja kończyła się sprzedażą. Niektórzy właściciele nieruchomości są zdziwieni i często zaniepokojeni brakiem prezentacji, po czym są zaskoczeni, że po pierwszej prezentacji, która czasami odbywa się po miesiącu, przychodzi zainteresowany i kupuje nieruchomość.

 

Kontakt z kupującym

Spełniając wszystkie poprzednie założenia, czyli ofertę łatwo odnaleźć, przedstawiamy ją w profesjonalny sposób, przedstawiamy wszystkie szczegóły dotyczące oferty, przyszedł czas na ostatni krok –  na kontakt w sprawie oferty.

Kontaktów nie jest wiele (to zależy oczywiście od atrakcyjności nieruchomości), czasami kilka tygodniowo, a w przypadku niektórych ofert kilka razy miesięcznie. Czy możemy sobie pozwolić na nieodebranie telefonu, lub brak  odpowiedzi na zapytanie mailowe? Nie! Każdy kontakt jest bardzo ważny. Dlatego pracujemy od 8:00 do 21:00, również w weekendy. Zatrudniamy specjalistów na infolinii, którzy zawsze odbierają telefon, a na kontakt mailowy reagują do 1 min. Natychmiastowy kontakt z zainteresowanym jest kluczowy, jeśli nie odbierzemy telefonu, być może umówi się na prezentację innej nieruchomości i zapomni o naszej? Nie dopuszczamy do tego. Klienci często są bardzo pozytywnie zaskoczeni, bardzo szybką reakcją na zapytanie, często reagują śmiechem “przecież przed chwilą wysłałem maila, jak Wy to robicie?”

 

Panel właściciela – komfort i kontrola

 

Dla Państwa komfortu, udostępniamy dedykowaną aplikację, na łamach której przedstawiamy wszystkie informacje związane ze sprzedażą Państwa nieruchomości. Pokazujemy każdy kontakt telefoniczny i mailowy w sprawie Państwa oferty, przedstawiamy liczbę prezentacji za pomocą spaceru wirtualnego, liczbę wyświetleń oferty na portalach, informacje dotyczące prezentacji “na żywo”. Jednym kliknięciem, właściciel nieruchomości może skontrolować nasze działania.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.